tisdag 4 december 2012

Vinn Roy Fares' bok Sweet!

Det är många tävlingar i bloggvärlden nu i december, men jag hoppas ni har plats för en till! Detta blir min första tävling här på bloggen, och det känns ju passande då att priset är min absoluta favoritbakbok just nu - Sweet av Roy Fares.

Jag fick ju ett exemplar när jag var med i Årets Bak- och Dessertmästare, men jag hade redan boken sen innan, så då tänkte jag att det bästa vore ju att lotta ut den till någon av mina bloggläsare. :)


Tävlingen består av 3 frågor, varje rätt svar ger en lott. Sedan kan du också få extralotter genom att tipsa om tävlingen. När tävlingen är över lottar jag fram en vinnare. Du behöver alltså inte ha alla rätt för att kunna vinna, men det ökar dina chanser.


Då kör vi!

Fråga 1: Ett recept som finns med i boken är en Pannacotta med daimcrunch. Vilken slags choklad har Roy använt till pannacottan i detta recept?

Fråga 2: Vilket år blev Roy Fares Årets Konditor?

Fråga 3: I ett recept på en smördegsdessert här på bloggen har jag använt mig av Roys mjölkchokladmousse som en utav komponenterna. Vad heter denna dessert med ett fransk namn?

Skriv en kommentar med dina svar. (Google är din vän om du inte kan svaren på rak arm.) För att göra det extra spännande har jag aktiverat kommentargranskningen, och kommer inte godkänna kommentarerna till detta inlägg förrän tävlingen är över. På så sätt kan man inte tjuvkika på andras svar ;) Glöm inte att skriva namn och mailadress i din kommentar.

För extra lotter: Tipsa om tävlingen på din blogg, och ha med länken dit i din kommentar. Du kan också tipsa på Facebook, Twitter eller andra sociala medier. Om du har privata inställningar och inte kan länka, gör en print screen och maila bilden till thechocolatebox@email.com.

Tävlingen avslutas måndagen den 17 december. Lycka till!

7 kommentarer:

  1. Å vilket Pris, har flera gånger om ståt och bläddrat i den boken, men har inte känt att jag kunnat köpa den, så klart man får försöka sig på ett par svar till dina frågor:)

    1. Mjölkchoklad

    2. 2010 var året då han blev Åretskonditor.

    3. Mille-feuille tror jag är det franska namn du söker.

    Har även lagt in ett inlägg på min blogg med länk http://www.brodkonst.se/2012/12/tag-chansen.html

    Nu håller jag tummarna:)

    //Nathalie ( www.brodkonst.se )

    SvaraRadera
  2. Spännande tävlingar med finfina priser kan man väl aldrig få för många av ;) Just denna bok finns dessutom med på min önskelista i år så självklart kan jag därför inte låta denna chans gå mig om intet.

    Mina svar lyder som följer;
    1. Roy har använt sig av mjölkchoklad i sin pannacotta
    2. 2010
    3. Mille-feuille

    Nu håller jag tummarna för att mellandagarna går till en massa nytt och spännande bak ;)

    Kram
    Ellinor

    ellinor.engstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej,

    1: mjölkchoklad
    2: 2010
    3: mille-feuille

    Tack för guldgruva till blogg som jag just upptäckt!
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Åh jag vill gärna vara med och tävla.Den här boken är verkligen på min önskelista och har velat ha den sen den kom ut.Av de jag testat från boken har jag älskat så vill bara baka mer så hoppas ja har tur .
    Svar.1,Mjölkchoklad.2,2010.3,Mille-feuille.
    Länken hittar du här:http://smulansbakblogg.blogspot.se/p/jag-tavlar.html
    thesweetpassion@gmail.com
    Mvh Simone

    SvaraRadera
  5. Skoj med tävling, och har sååå suktat efter den boken!

    Fråga 1: mjölkchoklad
    Fråga 2: 2010
    Fråga 3:Mille-feuille

    Tror jag till näst skall testa dina saffransbiskivier:) dom är jätte fina och säkert lika goda :)

    Aino Luoma
    aino_luoma@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Klart jag är med och tävlar!
    1. mjölkchoklad
    2. 2010
    3. mille-feuille

    Hoppas på turen! Vill så gärna ha denna bok! Kram
    Ella


    www.sottochsalt.com
    elllllaaaaa@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Jag vill gärna vara med och tävla så här är svaren:

    1. mjölkchoklad
    2. år 2010
    3. Mille-feuille

    Hälsningar Linda (lindaivarsson@live.se)

    SvaraRadera