fredag 8 februari 2013

Fredagsfavoriter v 6


Trevlig fredag på er! Tänkte att det var dags för ett inlägg med mina fredagsfavoriter, eftersom det var ett tag sedan ett sådant kom upp. Nästa vecka bjuder ju både på Fettisdagen och Alla Hjärtans Dag, men är ni redan trötta på recept anknutna till dessa högtider, fear not! Länkarna är helt fria från både semlor och hjärtformade bakverk.

- Vi börjar med något som jag tror alla cookie dough-älskare kommer gilla, en Cookie Dough Cream Pie från Culinary Couture. Lovar att ni nästan börjar salivera endast genom att titta på bilderna!

- Något annat som nästan får gå under beteckningen matporr är nästa skapelse som kommer från bloggen By Blondie. Där hittar vi en Kladdig nutellakaka som ser sådär perfekt kladdig ut, utan att vara rinnig i mitten. Just the way I like it!

Raspberri Cupcakes är en blogg som sällan gör en besviken. Denna vecka har hon gjort en tårta som låter otroligt god, nämligen en Banana Layer Cake with Passionfruit Cream Cheese Icing. Känner att jag genast måste baka något med den smakkombinationen! 

- Morotskaka är något jag upptäckt tjusningen med så sent som förra året. Och eftersom jag är ett fan av att göra glass av allt som är gott, så tyckte jag denna Morotsglass från Cupcakesfluffan lät spännande! Enligt utsago påminner glassen om just morotskaka. Här är den dessutom serverad mellan två havreflarn, det kan ju inte bli fel alls!

Ha det bra tills nästa gång, kära läsare! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar