onsdag 12 september 2012

Nytt till köket + shoppingtips

Häromdagen var jag och hämtade ut en tävlingsvinst som jag vann i somras hos MuzicmeCupcake, ett paket med lite alla möjliga söta saker. Gillade framför allt cupcakeformarna, de har redan använts!


Ett till paket med en efterlängtad bok blev det också. Av en utav mina absoluta favoritkonditorer, Roy Fares. Hans första bakbok, Sweet!, släpptes förra veckan, och det var ett givet köp för mig. Roys smak när det gäller bakverk är väldigt lik min. Mycket choklad, kola och nötter och gärna lite "over the top".


Blev inte missnöjd med boken kan jag säga, när jag satt och bläddrade igenom den kom det många ohmygawd ur min mun. Varje recept verkade ännu mer läckert än det förra. De underbara fotona av Wolfgang Kleinschmidt (som bl.a. har fotat till Leila Lindholms böcker) gjorde ju sitt också. Kan verkligen rekommendera denna bok!


Tänkte även passa på att tipsa om ett cupcake stand som finns billigt på Netto denna vecka. Liknande brukar ju kosta en bit över 100 kr på andra ställen, så om man vill ha ett sådant kan det vara värt att kika på! De har även en söt plåtburk och lite annat med "cupcaketema". Skynda fynda! ;)


Nu är det dags för mig att fylla tårta. Wish me luck!

4 kommentarer: