fredag 3 augusti 2012

Fredagsfavoriter v 31



Den här veckan har det inte blivit mycket bakande för mig. Tur att jag har några recept på lager som bara väntar på att få bli blogginlägg. Nästa vecka får ni se mer av den lilla söta skapelsen här ovan. Tills dess har jag i vanlig ordning lite länkar att dela med mig av!

- Danielle från Heavenly Cupcake brukar ha lite ovanliga och spännande ingredienser i sina bakverk. Och jag älskar alla recept där man tänkt lite utanför lådan. Här har hon gjort Chocolate Chip Chickpea Cookies. Just det, kakor med kikärtor! Crazy.

- En kaka som definitivt inte har några spår av nyttigheter är denna: Oreo Stuffed Bundt Cake från Bakers Royale. Chokladsockerkaka med krämig Oreo-fyllning. Behöver nog inte säga mer än så.

- En utav mina favoritbloggar är SöteBrödsFröjd. Man kan alltid räkna med vackra bilder och proffsiga recept när man kikar in där. Ett exempel på detta är dessa Vaniljbullar med kokos. Trodde inte jag hade sett något liknande förut, men visst finns det något i Norge som kallas skoleboller? Hursomhelst är det något jag bara måste prova att göra!

- Man ser ofta recept inspirerade av s'mores på amerikanska bloggar. Om någon har missat det, så är alltså s'mores en grillad marshmallow, som tillsammans med choklad äts mellan två söta kex av något slag. Annie's Eats har gjort en S'mores Ice Cream Cake, som ser underbart god ut, och inte svår att göra heller.

Hoppas ni blev lite inspirerade inför helgens bakande! Om det blir något bakande, ni kanske planerar att bara njuta av det (förhoppningsvis) fina vädret?

2 kommentarer:

  1. Jag har köpt en ny inspirations-bakbok, så jag ska baka järnet, hehe.
    Gillar Bakers Royal, de är bra inspo också, samt My Baking addiction =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, låter bra det! :)

      Ja, de är himla bra, finns så många bra amerikanska bloggar!

      Radera