måndag 21 januari 2013

Provsmakat: Ballerina Mumsbit


Ballerina har kommit med en nyhet som de kallar Ballerina Mumsbit, och den finns i två varianter - Original och Mjölkchoklad med crisp. Jag testade den sistnämnda och tyckte faktiskt den var riktigt god för en köpekaka! Mycket chokladsmak igenom hela kakan, en spröd botten och lagom mycket fyllning.

Till skillnad från Ballerinas fyllda cookie, som jag inte blev något större fan av, så stämmer bilden på omslaget faktiskt ganska bra när det gäller utseende och framför allt mängden fyllning. Kollar man på omslaget till den fyllda cookien så tycker jag den är rätt missvisande, jag förväntade mig betydligt mer fyllning än vad jag fick. Och ja, sådant är väldigt viktigt när det gäller kakätande! ;) Det borde vara 'What you see is what you get'. Så det får Ballerina lite cred för denna gång.

Vad gäller den andra varianten av denna kaka, så har jag förstått den består av den klassiska nougatfyllningen på en ljus botten. Så i princip den vanliga Ballerinakakan doppad i choklad alltså. Inte det mest exalterande de kunde hitta på kanske, men eftersom mitt motto är "Allt blir godare med lite choklad" så.. ja, varför inte?


Tänkte också passa på att tipsa om att Netto igen denna vecka har en hel del billiga bakningsgrejer, som t.ex. utstickare, mönsterkavlar och bakformar i silikon. Hade tur när jag var dit en sväng igår och de redan hade lagt fram denna veckans varor, så kunde fynda lite innan det blev utplockat. :)

Denna vecka kommer blir en riktig bakvecka för mig, inför min födelsedag på fredag. En bra vecka med andra ord! Ska bli kul att visa er sen vad jag hittade på, och förhoppningsvis gillar mina gäster det också. :) Ha en bra vecka kära läsare!

3 kommentarer:

  1. Åh jag har ett paket av orginal-smaken i gotteskåpet som jag ska prova till helgen tänkte jag! Ballerinakakor är ju det bästa :D

    SvaraRadera