fredag 2 november 2012

Fredagsfavoriter v 44


Det var länge sen jag la upp några fredagsfavoriter nu, illa illa. Så här kommer några länktips inför helgen! Antar att alla är trötta på alla Halloween-recept redan, så detta inlägg blir helt fritt från pumpor och häxfingrar. Enjoy!

- Made by Mary har haft hur mycket härliga dessertrecept som helst den senaste tiden, här är ett som jag fastnade för - Lingonkolapaj. Känns lite höstigt, och ser gudomligt gott ut!

- Något som kanske inte känns lika höstigt, men som ser lika gott ut för det, är dessa Cheesecake Swirl Lemon Blondies från Top with Cinnamon. Citrus + cheesecake kan aldrig bli fel!

- Om du gillar dina kakor kladdiga och chokladiga, tycker jag du borde spana in detta recept på Chocolate Marshmallow Cookies hos Bambi. Chokladkakor med en härligt kladdig marshmallow i mitten. Yum!

- Nu när det börjar bli lite kallt ute kan jag bli sugen på att krypa upp i soffan med några goda scones och en kopp te. Och när jag såg detta recept på Roasted Pear and Chocolate Chunk Scones från Smitten Kitchen blev jag ännu mer sugen! Jag förutspår sconesbakning i min närmaste framtid.

Hoppas ni får en bra Alla Helgona-helg allihopa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar