fredag 16 november 2012

Årets Bak- och Dessertmästare 2012

Förra måndagen fick jag reda på att jag var en av dem som blivit direktkvalificerade till finalen i tävlingen Årets Bak- och Dessertmästare. Och tiden sedan dess har varit ett virrvarr av bakande, funderande och planerande, nervositet, telefonsamtal och intervjuer. I förmiddags var det dags för finaltävlingen med fyra andra otroligt duktiga tjejer på centralstationen i Stockholm, med resultatet att jag kom tvåa! :D

Hela tävlingen var verkligen superkul, en riktigt häftig upplevelse! Och att jag dessutom kom tvåa, med flera fina ord från juryn, känns otroligt smickrande och (ännu en) bekräftelse på att jag kanske inte är helt fel ute med det jag gör. ;) En stor boost för självförtroendet!

Tänkte inte skriva något länge inlägg nu, utan det kommer om några dagar. Ville bara dela med mig av hur GLAD jag är att ha fått denna chansen, och posta ett litet foto på mig med den fina plaketten jag fick. (Första fotot av mig på bloggen!)


18 kommentarer:

  1. Stort grattis till dig!! Och roligt med en bild också! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tack Stefan! Var riktigt kul att vara med, tack för en bra dag!

      Radera
  3. Grattis Krisse!! Riktigt bra jobbat!! Hurra! :D

    SvaraRadera
  4. Grattis! Stormgillar din blogg och recepten, desserter i min stil! Och dina fredagslänkar är superbra också!

    SvaraRadera
  5. Åh men va kul det var ju du! Då måste jag ju skriva dit din blogg också i mitt dessertmästar inlägg! Och grattis till ditt andra pris! Jag smakade på din brownie, suuper mumsig! :D

    SvaraRadera
  6. Stort grattis, vilken fin plats att komma på. Det är du värd och självklart är du inte "fel ute"! :)

    SvaraRadera