tisdag 6 november 2012

Ännu en tävlingsvinst :)

Förra veckan var jag och hämtade ut en vinst jag fick när jag tävlade i Arlas tävling Årets Smörbagare. Var det någon annan som var med i den? Man skulle skicka in sitt bästa recept på antingen vetebröd eller småkakor, bakade med smör då förstås. Jag valde att vara med i vetebröd-kategorin. Första priset var en dag med Årets Konditor 2011, nämligen Josefine Baumann. Jag placerade mig någonstans på plats 6-30, och fick detta fina kakfat från Koziol:


Alltid något, eller hur? Vad jag förstår så provbakades alla tävlingsbidrag av Arla, så då är det ju lite bekräftelse på att jag inte var helt ute och cyklade med mitt recept. Ibland undrar jag ju om recepten jag tar fram och publicerar här på bloggen verkligen är bra, kanske är det bara jag som tycker att de smakar bra? Några stackare i min omgivning tvingar jag ju på bakverk titt som tätt också, men de kanske bara mm:ar och ah:ar för att vara snälla ;)

Så trevligt med lite bekräftelse helt enkelt! Bullarna som jag tävlade med ser ni här nedan, och receptet på dem kommer upp på bloggen snart.



13 kommentarer:

  1. Grattis!!! Det är alltid kul när det uppskattas av andra speciellt i en tävling!!! Ett sånt fint kakfat, jag gillar såna våningsfat!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Kakfat kan man aldrig få för många av ;)

      Radera
  2. Grattis! Jag var också med i tävlingen, mitt bidrag var rabarberbullar med mandelmassa. Jag kom precis som du på plats 6-30 och vann också det söta lilla kakfatet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, vad kul! Rabarberbullar med mandelmassa låter supergott! :)

      Radera
  3. Grattis! Ett snyggt kakfat dessutom!

    SvaraRadera
  4. Grattis och grattis till finalplatsen i bak& dessert tävlingen

    SvaraRadera
  5. Haha, knasboll! Jorå klart folk brukar mm:a och gotta sig bara för att vara snälla! ^^ Söt! ♥

    Vad kul att jag hittade hit till din fina blogg, nu har du en ny följare! ;) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, man vet aldrig! ;)

      Roligt att du kikade in , jag trodde du hade adressen sen innan, men jag har ingen koll alls verkar det som xD Hursomhelst är du mycket välkommen tillbaka! :D Kram!

      Radera
    2. Känner inte igen bloggen, så om jag varit inne förut så såg den inte ut såhär? Är dock rätt senil, så kan hända att jag glömt. Solly! Nu har jag dock satt upp dig på min bloglovinlista, då missar jag inget, höhö!

      Radera
    3. Närå, den har sett ut såhär hela tiden. Det är nog jag som är senil ;)

      Radera