tisdag 25 september 2012

Provsmakat: Marabou Snax - Sweet Popcorn

Marabou har kommit ut med två nya produkter på påse under namnet Marabou Snax. Även de har förstått detta med sött + salt = underbart, och lanserar chokladdoppade popcorn och chokladdoppade pretzels (salta kringlor).


Jag har testat popcorn-varianten och tyckte faktiskt den var väldigt god! Popcornen är karamelliserade samt lite saltade, och det tror jag tillför mycket, till skillnad från om det bara hade varit "vanliga" popcorn doppade i choklad.

Söta popcorn har ju funnits länge i andra länder, i England vet jag i alla fall att det är lika vanligt att köpa söta popcorn som salta på biograferna. Ska bli intressant att se om det blir någon hit här.

Pretzels är ju något man ofta ser användas i bakning på amerikanska bloggar, kolla t.ex. in dessa Nutella Pretzel Brownies från Bakingdom eller denna Sweet and Salty Guinness Chocolate Pie från Sprinklebakes.

Får ta och prova Marabou Snax med pretzels, och se om det lever upp till hypen. Vem vet, det kanske kommer en massa pretzel-recept på denna blogg framöver också?

Har ni provat någon av dessa nyheter? Vad tyckte ni?


5 kommentarer:

  1. Det är många länder som har söta popcorn istället för salta. Det känns som om vi här i Sverige är några år efter med det!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Född i f.d. Jugoslavien - chokladdoppade popcorn fanns när jag var liten :) alltså 1980-ish :) härligt att Marabou vågar...
      Tack för receptet dock, det vara bara popcorn och choklad vi hade hemma - så när jag såg det perfekta receptet var mysfredagen räddad! Om nu min 14-åring bara skulle kunna tänka sig mysa med mig och lillebror ;)
      God Jul!

      Radera
  2. Många år efter? Kanske vi som har smak här i Sverige... Sötade popcorn är ingen höjdare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nån slags smak har vi i alla fall. Lite tråkig smak skulle jag nog säga ;)

      Radera