söndag 19 augusti 2012

Augustifesten + teaser

I veckan har det varit den årliga Augustifesten här i Norrköping. Alltid härligt när staden lever upp lite och folk kryper ut ur sina skrymslen. Jag gick en sväng på marknaden, och det var trevligt, även om man sett det mesta förr. Jag hoppades att springa på några billiga spritspåsar, men ingen tur där tyvärr.

 Bild från nt.se

Mängder av marknadsgodsaker fanns det ju såklart. Munkar, brända mandlar, candy apples, belgiska våfflor, naturgodis och såklart förtiåttatusen bord med godisremmar. Hela resten av dagen sedan tyckte jag att det luktade friterat precis överallt! Doften måste ha satt sig i mina näshår eller något.

Bild från nt.se

Ett bord som jag inte kunde hjälpa att dras till var ett med en massa brittiska flaggor, då jag är svag för allting brittiskt. Det visade sig vara ett självplock av monsterstora bitar fudge, i alla möjliga smaker. 


Tyvärr var de alldeles för söta, vilket i och för sig inte var så överraskande, då brittiskt godis ofta är väldigt sött. Har ni smakat ett Cadbury Creme Egg någon gång, som finns att köpa i Storbritannien runt påsk? Woah! Helloooo sugarrush! 


Hittade dock en sort som var god, och det var en med cookie dough-smak. Good old trusty cookie dough!

Just nu är jag riktigt sugen på att baka, men det får vänta några dagar. Nästa vecka tänkte jag baka till diverse utmaningar och tävlingar. Har precis blivit antagen till Daring Bakers, och min första utmaning där kommer bli minst sagt utmanande. Riktigt kul! 

Tänkte lämna er med en teaser på något som kommer upp på bloggen nästa vecka:

2 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen fudge så de där bilderna var väldigt lockande. Cookie dough fudge!? Jag skulle inte tacka nej ;)

    Och de där cupcakesen ser inte helt dumma ut... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst ser de lockande ut! Det var synd att de inte var lika goda som de såg ut :/

      Cupcakesen är riktigt smarriga faktiskt, ser fram emot att dela med mig av det receptet :)

      Radera