lördag 21 juli 2012

Ohmigosh!

Okej. Ni minns kanske att jag är med i Scoopalicious och Cupcake Project's Ice Cream Cupcake Contest som gick av stapeln förra månaden? Well, igår lades rösterna upp av de tre jurymedlemmarna. De får tre röster var, och det visar sig att Stephanie från 52 Kitchen Adventures har valt min cupcake som en av sina favoriter!!

Jag var tvungen att nästan skrika rakt ut när jag såg min cupcake där..! (Det blev mer som ett hest pip, eftersom jag visste att min granne satt på sin balkong alldeles intill, och jag ville inte att han skulle sätta kaffet i halsen.)

Det verkar inte finnas någon klar vinnare än, tror inte jag har någon chans att vinna, men ändå! Av 72 bidrag, så valde hon mig. Hon valde dessutom att lägga upp min bild som "teaser" på sin Facebooksida när hon tillkännagav att hon hade postat sina röster.

Stephanie är alltså den som vann tävlingen förra året. Hon sitter i juryn tillsammans med Melissa från online-magasinet Best Friends for Frosting, samt Lindsay Ann från Dollhouse Bakeshoppe. (Som vann den första omgången av tv-serien Cupcake Wars.)

Om ni vill kika på mitt bidrag (som är på engelska, med amerikanska mått), så finns det här. Jag lade också upp de svenska måtten här.


Det känns otroligt roligt detta! Jag har tänkt innan att om någon utav jurymedlemmarna väljer att rösta på mig, så kommer jag bli mer än nöjd med det. Och det är jag! Visst, jag kunde inte låta bli att ligga och fantisera igår kväll om vad jag skulle köpa för de 250 dollar som är första priset, om jag vann. Men det kan ni väl inte klandra mig för?

På tal om 52 Kitchen Adventures, så har hon en egen tävling nu, eller en utmaning snarare: The Chocolate Chip Cookie Challenge. Den går ut på att hitta det bästa receptet på Chocolate Chip Cookies helt enkelt. Om man tror sig ha det receptet, så ska man posta det på sin blogg innan 15 augusti och länka till 52 Kitchen Adventures. Gå in där för att läsa mer.

Själv kommer jag inte vara med, då jag har slitit mitt hår tillräckligt när jag har försökt ta fram det bästa receptet på dessa kakor. Inte har jag lyckats heller. Men ser fram emot att se allas recept! (Helst skulle man ju vilja smaka alla kakor också.) Kanske någon utav er läsare som känner er manade?

2 kommentarer:

  1. Wow, grattis! Jag förstår den där underbara känslan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, den känslan är härlig, eller hur? :D

      Radera