fredag 6 juli 2012

Guess what?


Jag har blivit med KitchenAid!! Yay!

(Ja, jag är medveten om att man kan se mina bara ben i reflektionen i skålen. Nej, jag tänker inte ta nya bilder med byxor på. Den som upprörs av bara ben får titta bort.) (Och stanna inomhus i sommar.)

Det blev en strålande vacker mörklila skapelse på 12 kilo. (Uff!)

Min första tanke är att göra kopiösa mängder swiss meringue buttercream. Bara för att jag kan. Eller varför inte majonnäs? Jag hatar majonnäs, men när man har en KitchenAid att göra den i - varför inte?


Vad brukar ni använda era KitchenAid till? Någon som har något roligt tillbehör som kan vara värt att köpa?

6 kommentarer:

  1. Grattis! Jag är så kär i min, men jag vill varna för att använda för lite mängd i den då den har svårt att vispa runt det. Och du får vara med o hjälpa till med att skrapa kanterna o botten emellanåt. Jag är sugen på att köpa hack/riv-tillsatsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, good to know! Ska tänka på det. Hack/riv-tillsatsen verkar bra, fast frågan är om jag skulle använda den så mycket, så det känns värt att köpa. Får se framöver :)

      Radera
  2. Super fin färg, jag har en svart snygging som står här! Jag gillar vingarna med silikonkant som skrapar längst kanterna, suuuper! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den verkar jättebra! Inte så farligt dyr heller :)

      Radera
  3. åh ja vill oxå ha en kitchen aid.så himla snygg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den? Hoppas du kan skaffa en nångång framöver! :)

      Radera