tisdag 19 juni 2012

Chokladfabriken

När jag var i Stockholm häromveckan var jag inne på Chokladfabriken och köpte med mig några praliner. De finns på fyra ställen i Stockholm, och jag kan verkligen rekommendera ett besök om man inte varit där tidigare.


Det svåraste med chokladaffärer är ju att välja vad sjutton man ska ha, så man inte kommer därifrån med halva butiken och blir ruinerad på kuppen. Kvalitetspraliner av den här sorten är inte gratis direkt. (Men så värt det!)

 

Jag fick bl.a med mig en hjortonpralin som var helt underbar. Den runda där på bilden kan jag tipsa om också, var med smak av mango och kokos. Jag är inget superfan av mango som frukt, men ibland i bakverk funkar det riktigt bra.

(Nu kan man ju tro att jag är sponsrad av Chokladfabriken, men nej.. No such luck!)

Idag blir det inga chokladpraliner, däremot har jag tänkt att fila på några glassrecept. Blir de lyckade så kommer de upp på bloggen snart!

1 kommentar:

  1. Ååå vad sugen jag blir på cholad nu! och då har jag inte ens ätit frulle än ;)

    ska spara din fina sida krisse!!

    puss linna

    SvaraRadera