lördag 29 september 2012

Höstens glassnyheter

Har ni sett nyheterna från Sia Glass och Triumf Glass som snart kommer ut i butikerna?

Från Triumf Glass kommer det en helt ny serie med 0,5 liters-glassar. Förutom de fyra nedan blir det också tre standardsmaker i denna storlek, nämligen jordgubb, vanilj samt choklad.

Bilder från Triumf Glass

Den jag ser fram emot att prova är (föga överraskande) Salta mandlar, kan tänka mig att många kommer gilla Chili lakrits också. Tyvärr är jag inte jätteförtjust i lakrits själv, men måste erkänna att blandningen låter spännande!

Något ännu mer spännande är glassen med smak av pepparkaka från Sia Glass. Denna kommer dock bara finnas till i februari nästa år. Tur att jag har planerat att göra just en pepparkaksglass i vinter! Vi får se vilken som blir godast :)

Bilder från Sia Glass

Sias andra nyhet är en sorbet gjord i samarbete med Kiviks Musteri. Den innehåller äkta äppelcider, och Sia tipsar om på sin hemsida att man kan göra en god drink av denna genom att servera den tillsammans med mousserande vin. 

Man kan provsmaka sorbeten denna helg på Kiviks Marknad. Sedan ska den gå att köpa, tillsammans med resterande glassar i detta inlägg, i butik från och med nästa vecka.

Är det någon av dessa glassar du ser fram emot att testa?

3 kommentarer:

  1. Den med Äppelcider låter ju mycket godare än pepparkaka :D Mumma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som är pepparkaksfantast tycker tvärtom, jag. ;) Men alla är vi olika! :D

      Radera
  2. Jag är en allmän ciderälskare... ( Speciellt äpple ;) Så jag skulle med glädje äta upp intill hela paketet! Haha :P

    SvaraRadera