torsdag 7 juni 2012

Välkommen!

Välkommen till The Chocolate Box!

Mitt första inlägg - lite spännande! Idén till denna blogg har funnits ett tag, och nu ska jag äntligen sätta igång. Många recept och foton finns redan, huvudet mitt är sprängfyllt med inspiration och idéer, och nu är det dags att dela allt detta med omvärlden.

Bloggen kommer främst handla om bakning som ni säkert redan förstått. Det kanske smyger sig in ett och annat recept på något icke-sött också, men jag lovar att det inte blir alltför ofta. Desserter, kakor, muffins, pajer, bakelser, glass, cupcakes, och framför allt - choklad! Det kommer denna blogg fyllas utav.

Ni kommer förstå ganska snart att choklad är något jag använder mig mycket av i min bakning. Ibland tänker jag att det mesta nog skulle bli lite bättre med choklad. Och nu heter ju ändå bloggen The Chocolate Box, jag måste ju leva upp till det namnet, eller hur?

En del recept har jag skapat själv, och en del är från andra duktiga bloggare. Sedan hittar jag förstås recept och inspiration från böcker, tidningar, receptsajter - för att inte tala om alla gamla urklipp man samlat på sig, och nedskrivna recept från vänner och bekanta.
Recepten kommer blandas med annat som har med bakning och sötsaker att göra. Tips om caféer och butiker, kanske någon tävling, eller varför inte långa utlägg om varför jag inte kan hitta den perfekta havrekakan eller beklagningar över att jag ännu en gång fått marängsmet över hela köket? Jag ska försöka hålla de sistnämnda till ett minimum dock.

Men helt smidigt och felfritt blir det ju sällan, och jag är varken eller. Och jag hoppas att bloggen kommer blir allt som är jag och lite till, och att det blir ett ställe ni vill besöka om och om igen.

Kommentarer är jättevälkomna, och om ni har något alldeles speciellt på hjärtat så nås jag på thechocolatebox@email.com.

Happy baking! :)

5 kommentarer:

  1. Sv: Det visste inte jag heller men sen kikade jag lite på nätet och hittade en hel del recept. Maskrosvin låter spännande! :)

    SvaraRadera
  2. snygg sida! kul att du kom igång, ser fram emot fler bakverk när du kommer hit nästa gång/ kram från mamma o christer

    SvaraRadera
  3. Jättetjusig blogg Krisse och jag älskar ju bakning! Kommer absolut fortsätta kika in här :) Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Så fin! kommer gärna hem till dig och äter allt detta.. ska tipsa min syrra om sidan - hon gillar ju med att baka!

    puss Linna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Ska se till att ha en liten bjudning snart :) Tipsa får du gärna göra! Puss <3

      Radera